Pieczywo, nabiał, alkohole, słodycze, dania gotowe, mięsa, czy wędliny z dziczyzny – to tylko niektóre spośród produktów, które zostały ocenione przez Lożę Ekspertów podczas XXIX atestacji żywności programu promocyjnego „Doceń polskie”. Wydarzenie miało miejsce 25 lipca br. w Sosnowcu. Do udziału w certyfikacji zgłoszono artykuły spożywcze niemal z całej Polski.
To już trzeci w tym roku audyt produktów spożywczych organizowany w ramach Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”. Przedsięwzięcie jest realizowane od 2011 roku, natomiast w całej jego dotychczasowej historii odbyło się w sumie dwadzieścia dziewięć ocen wyrobów spożywczych.
Od samego początku funkcjonowania programu patronat honorowy nad atestacjami sprawuje Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Mimo upływu lat, niezmienny pozostaje także regulamin programu i zasady przyznawania znaku jakości „Doceń polskie”. Każdorazowo żywność jest indywidualnie sprawdzana przez jurorów zasiadających w Loży Ekspertów. Specjaliści zawodowo związani z branżą spożywczą przyznają noty (w skali od 1 do 10) za smak, wygląd i stosunek jakości do ceny. Do zdobycia godła promocyjnego potrzeba minimum 7,5 pkt., zaś tytułem TOP PRODUKT honoruje się wyroby z maksymalnymi notami.
Podobnie jak podczas dotychczasowych atestacji, do lipcowej oceny zakwalifikowane zostały artykuły spożywcze różnego typu. Członkowie Loży Ekspertów sprawdzili m.in. nabiał, pieczywo, mięsa, a także słodycze, dania gotowe, przetwory, lody, alkohole, napoje i półprodukty. Członkowie jury sprawdzili także m.in. bezglutenowe pieczywo, hummus, kiełki, przetwory z dziczyzny, soki tłoczone, warzywa i przetwory warzywne, a także wyroby marki własnej. Wszystkie artykuły spożywcze podlegają tym samym zasadom oceny.
Program „Doceń polskie” ma charakter ogólnopolski; w audytach produktów spożywczych zawsze uczestniczą producenci z całego kraju, reprezentujący zarówno małe miasteczka, jak i duże miasta.
Nie inaczej było w trakcie niedawnej certyfikacji: jury oceniło propozycje wytwórców z 13 województw. Co ciekawe, połowa z nich to wytwórcy posiadający już znaki jakości „Doceń polskie” - firmy te zgłosiły do oceny kolejne propozycje ze swojego asortymentu lub też zabiegały o ponowne wyróżnienie nagrodzonej już żywności.
Informacje o firmach przystępujących do certyfikacji są dostępne na blogu programu „Doceń polskie”, pod adresem http://blog.docenpolskie.pl/. Na stronie tej publikowane będą także opisy nagrodzonych produktów oraz ich wytwórców.
* * *
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl
www.blog.docenpolskie.pl
Celem programu „Doceń polskie” jest promocja wysokiej jakości produktów spożywczych dostępnych na polskim rynku. Ich selekcją, oceną i przyznaniem certyfikatu „Doceń polskie” zajmują się specjaliści zawodowo związani z żywnością i technologią żywienia, którzy tworzą Lożę Ekspertów. Zasiadają w niej m.in. członkowie Klubu Szefów Kuchni.
Twórca programu „Doceń polskie” jest także organizatorem projektu BlogerChef (blogerchef.pl) – innowacyjnego przedsięwzięcia skierowanego do blogerów kulinarnych.
* * *
KONTAKT:
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl
Kontakt dla mediów:
Anna Koza
anna.koza@adventure.media.pl
Adventure Media s. c. Agencja Public Relations
www.adventure.media.pl
tel. 780 115 953
tel. 32 724 28 84
fax 32 417 01 70
Link do strony artykułu: https://wm.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/dwudziesta-dziewiata-ocena-zywnosci-w-ramach-programu-docen-polskie